Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/742
Title: Importance of the computer-aided system for assessing students’ knowledge in improving the quality of education
Other Titles: DATORSISTĒMA STUDENTU ZINĀŠANU PĀRBAUDEI KĀ VIENS NO FAKTORIEM MĀCĪBU PROCESA KVALITĀTES UZLABOŠANĀ
Компьютерная система оценки знаний студентов как фактор повышения качества учебного процесса
Authors: Getman, Iryna
Vasilyeva, Lyudmyla
Гетьман, И. А.
Васильева, Л. В.
Keywords: Test
computer-aided system of knowledge testing
тест
автоматизированная система тестирования знаний
Issue Date: 2010
Publisher: Transporta un sakaru institūts, Rīga, Latvija
Citation: Getman, Iryna & Vasilyeva, Lyudmyla. Importance of the computer-aided system for assessing students’ knowledge in improving the quality of education // Starpaugstskolu zinātniski praktiskās un mācību metodiskās konferences “Mūsdienu izglītības problēmas“ raksti, Transporta un sakaru institūts, Rīga, Latvija. – 2010.
Abstract: The idea and principles of the present-day methods of modular instruction necessitates the development of an appropriate system for controlling students’ academic achievements, which widens the range of their academic and cognitive activities. The imperfection of the traditional systems of controlling and assessing knowledge and skills is that all “control lines and levers” are in the possession of a teacher. As a result, the student loses initiative, independence and the sense of competitiveness in studying. We do not say about requirements to the quality, scope of knowledge and the level of skills development but do mean consideration of students’ individual qualities. This can be achieved if students are given the right to choose independently the pace of studying the program, the way their course will be taken as well as the approach to the assessment of knowledge and skills acquired. Идея и принципы технологии современного модульного обучения требуют разработки адекватной системы контроля и оценки учебных достижений учащихся, расширяющих спектр их самостоятельной учебно-познавательной деятельности. Традиционные системы контроля и оценки знаний и умений имеют тот недостаток, что все "нити" контроля и "рычаги" управления находятся в руках преподавателя. Это лишает учащегося инициативы, самостоятельности и состязательности в учебе. Как показывают наблюдения, причины этого заключаются в том, что преподаватели на практике нарушают одно из главных требований к контролю - учет индивидуальных особенностей учащихся. Речь идет не о требованиях к качеству, объему знаний и уровню сформированности умений (они должны быть одинаковыми для всех), а об учете индивидуальных качеств учащихся (медлительности, застенчивости или, наоборот, самоуверенности и т. д.). Этого можно достичь, если предоставлять учащимся право на индивидуальный темп продвижения по программе и самостоятельный выбор варианта изучения курса, а также на индивидуальный подход в оценке полученных знаний и умений.
URI: http://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/742
ISBN: 978-9984-818-24-5
Appears in Collections:Публікації, статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_getman.pdf329.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.