Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/627
Назва: ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПРОЦЕССОВ САМООРГАНИЗАЦИИ СТУДЕНЧЕСТВА В УСЛОВИЯХ СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
Інші назви: INNOVATIVE TECHNOLOGIES OF STUDENTS’ SELF-ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF MODERN EDUCATIONAL PROCESS
Автори: Борозенцева, Татьяна Валерьевна
Ромашко, Юлия Николаевна
Приймакова, Юлия Андреевна
Borozentseva, Tetiana V.
Romashko, Yulyia N.
Priymakova, Julia A.
Ключові слова: Ключевые слова: процессы самоорганизации, гиперкомплексная динамическая система, интериоризация корпоративной культуры, концептуально-понятийное единство, интерактивные методы. Key words: self-organization processes, hypercomplex dynamic system, interiorization of corporate culture, conceptual-conceptual unity, interactive methods.
Дата публікації: кві-2018
Видавництво: Wyd. Wyższej Szkoły Technicznej Katowice
Бібліографічний опис: Приймакова Ю.А. Инновационные технологии процессов самоорганизации студенчества в условиях современного образовательного процесса / Ю. А. Приймакова, Т. В. Борозенцева, Ю. Н. Ромашко // Technologie innowacyjne w tworzeniu i rozwoju kapitalu ludzkiego [Електронний ресурс] = Innovative technilogies in the formation and development of human capital / T. O. Baban [et al.]; scient. ed.: I. Y. Ostopolets, P. Mikos; Katowice school of tehnology, Faculty of architecture, civil engineering and applied arts. – Електрон. кн. – Katowice : Wyd. Wyższej Szkoły Technicznej Katowice, 2018. – 267 s. : rys., tab. – (Series of monographs; 16)
Серія/номер: Series of monographs;16
Короткий огляд (реферат): Abstract. The article deals with the concept of self-organization of the student community in the paradigm of the system-activity approach. The theoretical analysis of the three-level system model of the student self-organization process is given. The conditions for activating the internal reserves of the social system are described. The selection of the components of innovative technology for creating conditions for the optimal implementation of the process of student self-organization is substantiated; A brief review of the socio-psychological program of interactive learning and the results of its testing are given. Аннотация. В статье рассмотрено понятие самоорганизации студенческого сообщества в парадигме системно-деятельностного подхода. Приведен теоретический анализ трехуровневой системной модели процесса самоорганизации студенчества. Описаны условия для активизации внутренних резервов социальной системы. Обоснован выбор компонентов инновационной технологии создания условий для оптимальной реализации процесса студенческой самоорганизации; дан краткий обзор социально-психологической программы интерактивного обучения и результатов ее апробации.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/627
ISBN: 978–83–947093–6–5
Розташовується у зібраннях:Публікації, статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
WST_Monograph 16 1-6,82-92,269.pdf1.14 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.