Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорозенцева, Татьяна Валерьевна-
dc.contributor.authorРомашко, Юлия Николаевна-
dc.contributor.authorПриймакова, Юлия Андреевна-
dc.contributor.authorBorozentseva, Tetiana V.-
dc.contributor.authorRomashko, Yulyia N.-
dc.contributor.authorPriymakova, Julia A.-
dc.date.accessioned2019-06-19T10:06:32Z-
dc.date.available2019-06-19T10:06:32Z-
dc.date.issued2018-04-
dc.identifier.citationПриймакова Ю.А. Инновационные технологии процессов самоорганизации студенчества в условиях современного образовательного процесса / Ю. А. Приймакова, Т. В. Борозенцева, Ю. Н. Ромашко // Technologie innowacyjne w tworzeniu i rozwoju kapitalu ludzkiego [Електронний ресурс] = Innovative technilogies in the formation and development of human capital / T. O. Baban [et al.]; scient. ed.: I. Y. Ostopolets, P. Mikos; Katowice school of tehnology, Faculty of architecture, civil engineering and applied arts. – Електрон. кн. – Katowice : Wyd. Wyższej Szkoły Technicznej Katowice, 2018. – 267 s. : rys., tab. – (Series of monographs; 16)ru_RU
dc.identifier.isbn978–83–947093–6–5-
dc.identifier.urihttp://dspace.dgma.donetsk.ua:8080/jspui/handle/DSEA/627-
dc.description.abstractAbstract. The article deals with the concept of self-organization of the student community in the paradigm of the system-activity approach. The theoretical analysis of the three-level system model of the student self-organization process is given. The conditions for activating the internal reserves of the social system are described. The selection of the components of innovative technology for creating conditions for the optimal implementation of the process of student self-organization is substantiated; A brief review of the socio-psychological program of interactive learning and the results of its testing are given. Аннотация. В статье рассмотрено понятие самоорганизации студенческого сообщества в парадигме системно-деятельностного подхода. Приведен теоретический анализ трехуровневой системной модели процесса самоорганизации студенчества. Описаны условия для активизации внутренних резервов социальной системы. Обоснован выбор компонентов инновационной технологии создания условий для оптимальной реализации процесса студенческой самоорганизации; дан краткий обзор социально-психологической программы интерактивного обучения и результатов ее апробации.ru_RU
dc.publisherWyd. Wyższej Szkoły Technicznej Katowiceru_RU
dc.relation.ispartofseriesSeries of monographs;16-
dc.subjectКлючевые слова: процессы самоорганизации, гиперкомплексная динамическая система, интериоризация корпоративной культуры, концептуально-понятийное единство, интерактивные методы. Key words: self-organization processes, hypercomplex dynamic system, interiorization of corporate culture, conceptual-conceptual unity, interactive methods.ru_RU
dc.titleИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПРОЦЕССОВ САМООРГАНИЗАЦИИ СТУДЕНЧЕСТВА В УСЛОВИЯХ СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССАru_RU
dc.title.alternativeINNOVATIVE TECHNOLOGIES OF STUDENTS’ SELF-ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF MODERN EDUCATIONAL PROCESSru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Публікації, статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WST_Monograph 16 1-6,82-92,269.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.